خدمات

آموزش کاشت نهال

آموزش کاشت نهال
Rate this post

۱-ابتدا محل كاشت را علامت گذاري و اقدام به خارج كردن خاك آن نماييد. قطر گودال در نهال هايي كه ريشه برهنه دارند به اندازه ۳ تا ۵ برابر قطر گسترش ريشه و در نهال هايي كه در گلدان هستند ۲ برابر قطر ظرف حاوي نهال مي باشد. عمق حفره محل كاشت بايد دقيقاً به اندازه عمق ريشه باشد. در صورت امكان ۳۰ سانتيمتر خارج از محوطه كاشت را نيز زير و رو كنيد.
۲-براي كاشت نهال با ريشه برهنه مطابق شكل زير بايد در مركز گودال برجستگي كوچكي ايجاد نماييد. اين عمل باعث قرار گرفتن بهتر ريشه در اطراف آن مي گردد.
۳-طوقه گياه (محل بين ريشه و ساقه ) بايد دقيقاً در سطح خاك قرار گيرد كاشت عميق باعث نرسيدن اكسيژن كافي به ريشه ها و در نتيجه عدم رشد درخت و افزايش رطوبت در محل طوقه و بالاي آن شده و شرايط را جهت بيماري هاي قارچي فراهم مي آورد.
۴-قبل از كاشت نهال ، ريشه ها را به دقت بررسي نماييد و ريشه هاي بهم فشرده را توسط انگشتان يا هر وسيله غير تيز ديگر از هم باز كنيد.
۵-پس از قرار گرفتن صحيح نهال در گودال ، نهال را به صورت قائم نگاه داريد و گودال را به آرامي با خاك حاصل خيز كه با كود دامي كاملاً پوسيده، مخلوط شده است پر نماييد.
۶-بعد از پر كردن گودال سطح آن را كاملاً يكنواخت نموده و به طور كامل آبياري نماييد.
۷-در محل هايي كه امكان جابجايي ريشه درخت وجود دارد بايد از قيم استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *